عکس عکس عکس

عکس عکس عکس

عکس عکس عکس

عکس عکس عکس

بیوگرافی وحید هاشمیان

 

          

                       

 برای اینکه در مورد وحید هاشمیان بدونی به ادامه مطلب سر بزن

 

         بیوگرافی وحید هاشمیان   

                 

 

بیوگرافی وحید هاشمیان

 

وحید هاشمیان 30/4/1355 در تهران هست . قدش 82/1   cmو وزنش 79 کیلو هست. شماره کفشش 42 و دیپلم تجربی داره . اون مجرد هست و 2تا خواهر و 2 تا برادر داره .پیراهن شماره 9 تیم ملی رو می پوشه و اولین بازی مایش هم با قزاقستان بوده . تیم های باشگاهی هم  به ترتیب:فتح.پاس تهران.هامبورگ .بوخوم .بایرن  مونیخ. هانوفر96

البته چند روز پیش هم شنیدم که دوباره به تیم بوخوم برگشته .

   

    

 

وحید اولین گل ملی خودش رو در بازی با قزاقستان در بازی های آسیایی بانکوک زده .

وحید مثلخیلی دیگه از فوتبالیست های تهرانی بازی خودش رو از محله های جنوب شهر شروع  کرد. در سال 1373 او به همراه تیم جوانان فتح تهران از دسته دوم به دسته اول صعود کرد و یک سال بعد به همراه این تیم عنوان سوم جوانان باشگاه های تهران را به دست آورد در سال 1375، هاشمیان به همراه تیم بزرگسالان فتح نایب قهرمان باشگاه های تهران شد و بعد از آن به تیم فوتبال پاس که از تیم های صاحبنام ایران است، رفت.وحید در سال 1377 با سبزپوشان پاس به عنوان نایب قهرمانی لیگ کشور رسید و از همین تیم به  جمع ملی پوشان کشورمان حاضر شد و تونست مدال طلای بازی های آسیایی بانکوک را رو بگیره .

 

بعد از اون وحید به هانبورگ رفت و در فصل 2000-1999 به همراه هامبورگ عنوان سوم بوندس لیگا را به دست آورد. او به همراه تیم ملی کشورمان در سال 2000 هم موفق شد قهرمانی مسابقات غرب آسیا را در اردن به چنگ بیاره . اما جو حاکم بر اردوی تیم ملی و همچنین اختلاف با فدراسیون فوتبال باعث شد وحید به مدت 5/3 سال از تیم ملی فاصله بگیره.

  اون برای مدتی هم مصدوم بوده و بخاطر همین مشکل مجبور شد که به تیم دسته دومی بوخوم بره . هاشمیان در دسته دوم بوندس لیگا هم خوش درخشید و تونست با مربیگری پیتر نویرورر در فصل 2003-2002 به دسته اول بوندس لیگا برگرده. در این فصل هاشمیان بیشتر به عنوان یار جانشین به میدان می آمد و موفق شد 10 گل حساس نیز برای بوخوم به ثمر برسونه.

    

اما اوج هنرنمایی وحید در  فصل 2004-2003 هست که توانست با زدن 16 گل رکورد خوبی را از خودش برجای بگذارد. بوخوم به لطف گل های او توانست به رقابت های جام یوفا راه یابد . هاشمیان فصل 2005-2004 را در بایرن موینخ سپری کرد هاشمیان در بازگشت مجدد به تیم ملی نیز بسیار خوش درخشید و با گل های حساسش مقابل قطر و ژاپن راه صعود ایران به رقابت های جام جهانی 2006 را هموار کرد.

 

 

 

 

 

 

  

 

    

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد