عکس عکس عکس

عکس عکس عکس

عکس عکس عکس

عکس عکس عکس

بیوگرافی و عکسهای لیلا فروهر leila forouhar

 

 

لیلا فروهر

برای خوندن بیوگرافی لیلا فروهر به ادامه مطلب برو.

 

 

لیلا فروهر

لیلا فروهر ستاره موزیک و سینمای ایران در چهارم اسفند ماه  در شهر اصفهان و در خانواده ای هنرمند دیده به جهان گشود. پدرش جهانگیر فروهر اشراف زاده بود که به ارزشهای اشرافی پشت پا زد و وارد عرصه هنر و سینما شد . او در بیش از 80 فیلم سینمای ایران به ایفای نقش پرداخت . او در سال 1344 با فیلمهای “مراد و لاله ” و “خروس جنگی ” وارد سینمای ایران شد و با سن و سال کمی که داشت از پرکارترین هنرمندان ایران بشمار میرفت تا جایی که به او لقب ” کودک خردسال سینمای ایران ” را دادند.از درخشانترین فیلمهای لیلا فروهر میتوان به فیلم “سلطان قلبها” به کارگردانی محمد علی فردین اشاره کرد.بازی درخشان و هنرمندانه لیلا با همه کودکیش در این فیلم  باعث شد فردین جشن تولد 9 سالگی لیلا را در سندیکای هنرمندان برایش برگزار کند جشنی که لیلا از آن به عنوان بهترین هدیه زندگی خود یاد می کند . او تا سال 1358 در بیش از 45 فیلم سینمای ایران به ایفای نقش پرداخت. لیلا در نوجوانی در محضر استاد تاجبخش به تعلیم آواز و سه تار پرداخت و در سن 14 سالگی جاودانه ترین اثرش را به نام “شمیم” با ارکستری 40 نفری و در کاباره میامی اجرا نمود و آغازگر راهی شد که تابه امروز ادامه دارد.   

لیلا فروهر

شش سال پس از تولد زیبا ستاره موسیقی پاپ ایران ، در یکی از روزهای زیبای بهاری یار و همدم همیشگی لیلا پا به عرصه گیتی نهاد تا لبخندی پر از مهر و شادی بر گوشه لبان لیلا نقش بندد و شادی وصف ناپذیری را به لیلای نازنین هدیه کند . او را به حق باید " اسطوره وفاداری " نامید . فریبا نه تنها خواهری مهربان دلسوز برای لیلای عزیز است ، بلکه بهترین دوست و همدم لیلا نیز به شمار می رود .   

 

لیلا فروهر

                                                 

فریبای که همچون خواهر هنرمندش در خانواده ای هنرمند دیده به جهان گشوده بود ، در دوران کودکی پا به عرصه سینما گذاشت و در فیلمهای جاودانه ای همچون  بیقرار ، به امید دیدار ، رابطه ، پل ، مترس و ... به ایفای نقش پرداخت .همچنین در پیش از انقلاب در تاتری به کارگردانی محمد صالح علاء در کنار شهره آغداشلو به روی صحنه رفت و نقش بسیار مشکل و حساسی را بر عهده گرفت . در همان شروع کار او ، اینگونه شایعه شده بود که رقیبی پر شور و خطرناک برای لیلا پیدا شده است !؟ اکنون که سالها می گذرد شاهد آنیم که فریبای نازنین نه تنها رقیبی برای لیلا نبوده بلکه همچون کوهی استوار ، شانه به شانه لیلا و یار و یاور لیلا در پیشبرد فعالیتهای خواهرش بوده است ، تا جایی که لیلا فروهر ، موفقیت خود را بعد از انقلاب و آغاز دوباره و شکوفایی دوباره اش را تا حدود زیادی مدیون این خواهر وفادارش است .        

 

لیلا فروهر

 

   لیلا فروهر را میتوان از نوابغ موسیقی دنیا بشمار آورد چرا که او از معدود کسانیست که توانایی اجرای تمام سبکهای موسیقی را دارد.به همان زیبایی که ترانه های پاپ میوزیک می خواند به همان زیبایی آثار اصیل ایرانی را اجرا می کند و توانایی اجرای ترانه به زبانهای مختلف دنیا را دارد.او در سال 1996 آلبومی به نام “Plant Of Harmony” را بازار عرضه کرد که به بیش از 9 زبان ترانه اجرا نموده از جمله ارمنی،انگلیسی،ایتالیایی،عربی، افغانی،اسرائیلی،ترکی ، یونانی و ترانه های فولکلور ایرانی ....

 

لیلا فروهر

 

لیلا فروهر در 19 آگست 2004 بر روی کشتی عشق آغاز زندگی مشترکش با یک ایرانی موفق و یک چهره آشنا و محبوب و مطرح ایرانی با اسی نبی جشن گرفت و تا به امروز زندگی با عشق را همراه با همسر و خانواده اش سپری می کند و همچنان با آثار زیبایی که هر سال  عرضه می کند  برای دوستدارانش پیام آور عشق و صلح و محبت است . قلب های بیشماری در ایران و سراسر دنیا به عشق لیلا می تپد… به راستی شایسته است که او را شاهدخت موسیقی ایران بنامیم.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد